Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Mokotów, Ursynów, Wilanów
Połączenie Wilanowa z Konstancinem
forrest:
A w którym miejscu ma powstać to duże skrzyżowanie, na którym ta droga techniczna będzie pokręcona? Bo może i tak w ostatecznej wersji będzie się rowerem wjeżdżało na w ulicę Drewny na tym skrzyżowaniu z Przekorną.
W czasie konsultacji zapomniałem o jednej rzeczy - żeby wyrazić dezaprobatę dla całęgo projektu w przypadku planu postawienia znaków B-9 na jezdniach ulic 2-pasmowej Przyczółkowej i Drewny.
Dlaczego ciągle trzeba zakładać, że projektanci są nieobliczalni? :(
Żałuję, że ze skrzyżowaniem z Przekorną nie postawiłem sprawy ostro ...no ale tak to jest, ja się nie sprawdzi wszystkiego samemu i liczy się na zdrowy rozsądek innych... Zresztą byłem tam jedyną osobą postulującą pierwszeństwo na całej długości drogi technicznej.
vit:
--- Cytat: forrest w 21 Lis 2014, 21:21:26 ---A w którym miejscu ma powstać to duże skrzyżowanie, na którym ta droga techniczna będzie pokręcona?
--- Koniec cytatu ---
nie skrzyżowanie tylko objazd czegośtam, zgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, gdzieś na wysokości przystanku w okolicach szela przy wlocie przyczółkowej w drewny
--- Cytat: forrest w 21 Lis 2014, 21:21:26 --- Bo może i tak w ostatecznej wersji będzie się rowerem wjeżdżało na w ulicę Drewny na tym skrzyżowaniu z Przekorną.
--- Koniec cytatu ---
nie sądzę by mogło to być możliwe
--- Cytat: forrest w 21 Lis 2014, 21:21:26 ---Żałuję, że ze skrzyżowaniem z Przekorną nie postawiłem sprawy ostro ...no ale tak to jest, ja się nie sprawdzi wszystkiego samemu i liczy się na zdrowy rozsądek innych... Zresztą byłem tam jedyną osobą postulującą pierwszeństwo na całej długości drogi technicznej.
--- Koniec cytatu ---
Nie byłeś jedyną osobą postulującą pierwszeństwo na całej długości jezdni serwisowej.
Ja, o ile pamiętam, postulowałem to samo, ale uważam za zasadne objęcie tej drogi światłami przy Przekornej. Gdyby to nie zostało wykonane na pewno miałbyś tam "stop" i nie byłby to pit-stop.
Raffi:
--- Cytat: forrest w 21 Lis 2014, 21:21:26 ---Dlaczego ciągle trzeba zakładać, że projektanci są nieobliczalni? :(
--- Koniec cytatu ---
Bo jest wiele faktów wspierających tezę, że faktycznie są ;)
--- Cytat: forrest w 21 Lis 2014, 21:21:26 ---Żałuję, że ze skrzyżowaniem z Przekorną nie postawiłem sprawy ostro ...no ale tak to jest, ja się nie sprawdzi wszystkiego samemu i liczy się na zdrowy rozsądek innych... Zresztą byłem tam jedyną osobą postulującą pierwszeństwo na całej długości drogi technicznej.
--- Koniec cytatu ---
Człowiek się uczy, ja też niejeden błąd przy opiniowaniu, konsultacjach itp. popełniłem. Uszy do góry. Nie jest to zapewne ostatnia szansa, by projekt zobaczyć, zdanie swoje powiedzieć i coś poprawić.
łowca:
--- Cytat: vit w 21 Lis 2014, 12:39:25 ---
Przekorna to jedyny dojazd do parku wypoczynkowego w Powsinie samochodem i ałtobusem. W dzień roboczy obecnie jest to główny przelot z Wilanowa na Ursynów i po południu z powrotem - ruch duży, nieuważny i zwykle poirytowany. Po wybudowaniu nowokabackiej może będzie lepiej, choć niekoniecznie.
W obecnych realiach "stop" byłby uzasadniony a na pewno bardziej niż przy Klimczaka).
--- Koniec cytatu ---
Stop czy światła - nieważne. I tak jadąc od północy wzdłuż Drewny do Przekornej trzeba zwolnić, bo 'droga techniczna' staje się parkingiem pod hotelikiem 'Mrówka', i jakikolwiek manewr na jej końcu (tj na wlocie 'technicznej' w Przekorną to manewr wymagający oczu dookoła głowy. Owszem, światła lepsze :)
Za to warto zadać pytanie - a co z Przekorną w stronę skarpy? Bo jazda tamtedy rowerem - a ruch rowerowy jest spory - to nieliche wyzwanie. Ja jadę ulicą, ale praktycznie za każdym razem mam op.... od Małżonki, że to niebezpieczne i żebyśmy jechali chodnikiem. I kobieta ma rację - to jest niebezpieczne, bo jest tam za wąsko, z koleinami, i ze stadem narwańców w samochodach którzy MUSZĄ wyprzedzić. A że jeżdże tamtędy w sezonie pozazimowym kilka razy w tygodniu, więc jestem zywotnie zainteresowany poprawą ... ehm ... stworzeniem tam jakiejkolwiek infrastruktury.
forrest:
--- Cytat: vit w 21 Lis 2014, 12:39:25 ---
--- Cytat: Raffi w 21 Lis 2014, 10:23:28 ---
--- Cytat: forrest w 20 Lis 2014, 23:02:12 ---
--- Cytat: Raffi w 16 Lis 2014, 22:53:51 ---3) kto będzie miał pierwszeństwo na skrzyżowaniach jezdni technicznej z uliczkami? Rowery, czy (znacznie mniejszy) ruch aut w poprzek?
--- Koniec cytatu ---
Nie wiedziałem, czy i ew. na ile rozsądne jest bronienie pierwszeństwa na tym skrzyżowaniu z Przekorną, i jakoś tak mnie to zbiło z tropu, że nie zapytałem nawet o czas oczekiwania tam na czerwonym świetle... mam nadzieję, że nie dłuższy niż na samej ulicy Drewny.
--- Koniec cytatu ---
Moim zdaniem jest zasadne. To zawsze dodatkowy punkt w którym będziesz musiał hamować, może stać i czekać, a potem ponownie się rozpędzać. Nie wiem jak Ty, ale ja jestem leniwy i chetnie bym tego unikał.
--- Koniec cytatu ---
Jak wyżej, czyli przesadzasz. ;)
Przekorna to jedyny dojazd do parku wypoczynkowego w Powsinie samochodem i ałtobusem. W dzień roboczy obecnie jest to główny przelot z Wilanowa na Ursynów i po południu z powrotem - ruch duży, nieuważny i zwykle poirytowany. Po wybudowaniu nowokabackiej może będzie lepiej, choć niekoniecznie.
W obecnych realiach "stop" byłby uzasadniony a na pewno bardziej niż przy Klimczaka).
--- Koniec cytatu ---
W końcu się tam wybrałem na rowerze na tę Przekorną - byłem tam drugi raz w życiu (pierwszy raz z vitem - samochodem jechaliśmy); dotychczas zawsze do i z Góry Kalwarii na rowerze jeździłem korzystając z jezdni technicznej ulicy Przyczółkowej i dalej albo Drewny, albo kierunek Gassy.
Z perspektywy osoby z zewnątrz to wygląda tak, że z osiedlowych dróżek (Nowoursynowska, Rzekotki, Podgrzybków) zrobiono główny trakt komunikacyjny. Dość obłędnie to wygląda, jak "wszyscy" się pchają z samochodami komuś na osiedle. Nie widzę usprawiedliwienia dla traktowania ulicy Przekornej, jako łącznicy Ursynowa z Powsinem czy Konstancinem. Na pewno tamten ruch nie jest usprawiedliwieniem dla umacniania czy rozpędzania go.
Obejrzałem na spokojnie skrzyżowanie Drewny z Przekorną i przekonałem się, że nie ma tam problemu braku miejsca na zapewnienie odpowiedniej widoczności, tak, że nie byłoby możliwe nadanie pierwszeństwa planowanej drodze technicznej na jej skrzyżowaniu z ulicą Przekorną. Parking na projekcie jest - słusznie - odsunięty od skrzyżowania i przewiduje parkowanie samochodów wzdłuż, a nie prostopadle do jezdni technicznej. Nie ma powodu, żeby uważać, że umiejscowienie na drodze technicznej przed tym skrzyżowaniem znaków D-1, zaś na ulicy Przekornej - znaków B-20, P-12 i P-16, będzie powodowało zagrożenia.
Zastanawiam się, ile z tej argumentacji użyć do uzasadnienia opinii o szkodliwości rozwiązania obejmującego sygnalizacją świetlną drogę techniczną (i nienadania jej tym samym pierwszeństwa).
A jak zrobią Nowokabacką, to pokręcą drogę techniczną i zrobią wtedy już drugą sygnalizację świetlną na tej drodze technicznej: http://goo.gl/maps/Jx3dK
Zaczyna mnie zastanawiać, co tak naprawdę popieramy, opowiadając się za jezdnią techniczną przy ulicy Drewny - czy aby na pewno rozwiązanie pro-rowerowe, czy może raczej kolejną eksmisję rowerzystów z drogi...
Nawigacja
Idź do wersji pełnej