Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Mokotów, Ursynów, Wilanów

Połączenie Wilanowa z Konstancinem

(1/5) > >>

forrest:
Wygląda na to, że planowana jest budowa porządnego DDR-a (!) do Konstancina. W związku z tym będzie spotkanie w czwartek o godzinie 17:00:
http://rowery.um.warszawa.pl/aktualnosci/wydarzenia/planujemy-po-czenie-wilanowa-z-konstancinem
Niestety w Konstancinie jest tragedia - narobili ścieżek rowerowych i do tego nastawiali znaków B-9. Zastanawiam się, czy są jakieś mechanizmy nacisku, żeby - dla ciągłości szlaku - usunięto te znaki w Konstancinie.
Tak czy inaczej uważam, że projekt jest warty poparcia dlatego, że pozwala ominąć ulicę Przyczółkową (tam gdzie zrobiono ścieżkę rowerową) ulicą Drewny - przy dojeździe do ulicy Waflowej, bez konieczności jazdy razem z samochodami.

Poza samym szlakiem przewidywana jest budowa łączników. I tu chodzi mi parę rzeczy po głowie - czy mamy szansę spowodować, że łączniki będą prowadziły wprost na jezdnie ulic kończących się na ulicy Drewny? Jakich reakcji można się spodziewać, jak będziemy domagali się wymalowania przy krawędziach ulicy Przyczółkowej znaków P-23, na odcinku do ulicy Rosochatej? (tam zrobiono DDR - na złość rowerzystom, którzy dla rekreacji jeżdżą przez Gassy do Góry Kalwarii).

Czy ten znak obowiązuje dla chodnika czy dla jezdni?:
http://goo.gl/maps/BCvbP

jerzy1234:
Raczej do chodnika (po prawej chodnika) . Widać któryś rowerzysta przewrócił ciągnik  :) wyjeżdżający z bocznej i dodatku widzę dalej wąski przystanek przez który rowerzyści lubią zaiwaniać i wyżywać się na bezbronnych babciach. Takie obrazki dla mnie są nie nowością -często widzę takowych "kozaków". Mimo wszystkiego lepsza i bezpieczniejsza jest ulica -przynajmniej widać nadjeżdżający samochód z boku. Jadąc wzdłuż płotu można nadziać się .

Raffi:
Obejrzałem projekt i dla mnie pytania główne to:
1) jak oprogramują sygnalizacje świetlne, jak długo będziemy czekali na zielone i czy trzeba będzie wciskać przycisk?
2) Czy sygnalizacje na jezdni głów
nej zostaną rozszerzone o jezdnię techniczną (jadąc do Powsina dodatkowe miejsca koniecznego zatrzymania się)?
3) kto będzie miał pierwszeństwo na skrzyżowaniach jezdni technicznej z uliczkami? Rowery, czy (znacznie mniejszy) ruch aut w poprzek?

Bo detale w postaci łączników gorzej lub lepiej wyprofilowanych to mi mogą wydłużyć czas jazdy o 5-10s, gdy będę musiał zwolnić na nich. Natomiast ze źle ustawione sygnalizacje, albo jezdnia techniczna bez pierwszeństwa rowerów może kompletnie roz-wa-lić zarówno czas jazdy tamtędy, jak i przyjemność z tej jazdy.

Pytanie bonusowe:
Po co likwidują jeden chodnik istniejący? Przeszkadza komuś w czymś? Nie mają na co kasy wydawać w mieście? ;)

forrest:
A zapiszę sobie te 3 pytania. Założyłem bezwiednie, że ta nowa droga będzie bez sygnalizacji z pierwszeństwem na całym odcinku ...ale lepiej się upewnić.
To jeszcze uprzedzając radosną twórczość projektantów i urzędników dodałbym pytanie: czy ten nowy DDR (z dopuszczonym ruchem pojazdów rolniczych) aby na pewno nie będzie miał progów zwalniajacych? Bo za dobrze to wszystko wygląda - aż nierealistycznie... Prosi się, żeby coś absolutnie głupiego zrobili - tak dla równowagi, żeby było jak wszędzie...

O jaką likwidację chodnika Ci chodzi (w którym miejscu)?

oelka:
Nie wiem jak wygląda to obecnie, ale kiedyś na Warszawskiej w Konstancinie, dokładniej w Klarysewie był zakaz ruchu rowerów po jezdni. Możliwe, że znak wiszący na słupie energetycznym ma w założeniu zarządcy drogi dotyczyć jezdni.
Ja bym się w razie czego upierał, że dotyczy tylko chodnika.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej