Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Aglomeracja Warszawska

Logika urzędników w powiecie wołomińskim

(1/2) > >>

mietek:
Ostatnio zwróciłem się do powiatu wołomińskiego, jako zarządcy ulicy Batorego w Ząbkach z prośbą o wyjaśnienie, dlaczego podczas budowy DDR kilka lat temu zastosowano tam nawierzchnie z kostki, a nie asfaltu. Oto ich odpowiedź:

Z uwagi na bezpośrednie sąsiedztwo ścieżki rowerowej i chodnika dla ujednolicenia nawierzchni zastosowano kostkę brukową. Kostka uniemożliwia nadmierne rozwijanie prędkości przez rowerzystę, co zmniejsza ryzyko powstania zagrożenia z jego strony w stosunku do pieszego poruszającego się w tym samym czasie po chodniku oraz pojazdów wyjeżdżających z posesji. Nawierzchnia z kostki betonowej jest rozbieralna, co upraszcza podłączenie mediów do budynków. Materiał ten w latach budowy drogi było istotnie tańszym materiałem od masy bitumicznej.

No ręce opadają po prostu  8)
I jak tu dyskutować z takim stanowiskiem. Rowerzysta jadać ścieżeczką ma uważać na pieszych. A stwierdzenie, że stanowi on zagrożenie dla pojazdów, no to już po prostu brak słów :o

Mhrok:

--- Cytat: mietek w 17 Sty 2013, 18:51:00 ---No ręce opadają po prostu  8)
I jak tu dyskutować z takim stanowiskiem. Rowerzysta jadać ścieżeczką ma uważać na pieszych. A stwierdzenie, że stanowi on zagrożenie dla pojazdów, no to już po prostu brak słów :o

--- Koniec cytatu ---
Po prostu możesz odpisać im rzeczowo? Tak będzie najprościej, więcej nie zrobisz ;)

Raffi:
Skoro silą się na odpowiedź merytoryczną, a piszą bzdury to ja bym ich na twoim miejscu pociągnął za język aż się ogłupią do reszty.

Po pierwsze zapytałbym na jakiej podstawie twierdzą, że po kostce rowerzysta pojedzie wolniej (może badania jakieś robili). I skoro tak twierdzą, to po co w ogóle budują drogę rowerową, która powinna być ułatwieniem dla rowerzysty, a nie utrudnieniem jak droga z kostki.

Po drugie zapytałbym jak osoba niewidoma lub niedowidząca ma odróżnić, czy idzie chodnikiem, czy ścieżką, skoro obie są z identycznej nawierzchni, różniącej się tylko kolorem, a i to nieznacznie. Prawo zakazuje ignorować podczas budowy wymagań osób z niepełnosprawnością.

Po trzecie zapytałbym czy rozbieralność ścieżki raz na kilka lat, czy jej użyteczność na co dzień powinna być według magistratu ważniejsza. Bo może nie powinno się tego znakować jako "ścieżka" lecz jako "pas do wykopków" ;)
Zapytałbym też, czy firmy, które mają te kable i rury to coś za to płacą, że ułatwia im się robotę, czy odprowadzają opłaty za umieszczenie swojej infrastruktury w pasie drogowym, czy też jest tak, że samorząd de facto dofinansowuje działalność wybranych podmiotów prywatnych (niedozwolona pomoc).

No i najważniejsze - czy tą przełomową technologię zamierzają stosować też na jezdniach. A jeżeli nie to dlaczego, skoro to ich zdaniem takie zalety ma.

Kenneth:
@Raffi - miejże liość... Tymi pytaniami każesz samodzielnie i dobrowolnie udowodnić urzędnikowi odpowiadającemu na nie - że jest idiotą i nie powinien tam pracować! ;)

mietek:

--- Cytat: Raffi w 18 Sty 2013, 15:42:40 ---
Po pierwsze zapytałbym na jakiej podstawie twierdzą, że po kostce rowerzysta pojedzie wolniej (może badania jakieś robili). I skoro tak twierdzą, to po co w ogóle budują drogę rowerową, która powinna być ułatwieniem dla rowerzysty, a nie utrudnieniem jak droga z kostki.

Po drugie zapytałbym jak osoba niewidoma lub niedowidząca ma odróżnić, czy idzie chodnikiem, czy ścieżką, skoro obie są z identycznej nawierzchni, różniącej się tylko kolorem, a i to nieznacznie. Prawo zakazuje ignorować podczas budowy wymagań osób z niepełnosprawnością.

Po trzecie zapytałbym czy rozbieralność ścieżki raz na kilka lat, czy jej użyteczność na co dzień powinna być według magistratu ważniejsza. Bo może nie powinno się tego znakować jako "ścieżka" lecz jako "pas do wykopków" ;)
Zapytałbym też, czy firmy, które mają te kable i rury to coś za to płacą, że ułatwia im się robotę, czy odprowadzają opłaty za umieszczenie swojej infrastruktury w pasie drogowym, czy też jest tak, że samorząd de facto dofinansowuje działalność wybranych podmiotów prywatnych (niedozwolona pomoc).

No i najważniejsze - czy tą przełomową technologię zamierzają stosować też na jezdniach. A jeżeli nie to dlaczego, skoro to ich zdaniem takie zalety ma.

--- Koniec cytatu ---

 :D Oj zapytam o to i o inne rzeczy (np czemu na ścieżce nie zastosowali progów spowalniających które chroniłyby samochody przed rozpędzonymi rowerzystami)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej