Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Mokotów, Ursynów, Wilanów

Rowerowy plan dla Mokotowa

(1/6) > >>

qwerJA:
  Odnośnie wątku : http://forum.masa.waw.pl/index.php?topic=1832.0
 
Myślę o czymś podobnym dla Mokotowa, w uproszczeniu:

1. Stworzenie systemu parkingów rowerowych w oparciu o wnioski i potrzeby mieszkańców, z uwzględnieniem konieczności jego stałej rozbudowy.
 
2. Wybudowanie drogi rowerowej klasy G na ulicy Żwirki i Wigury.
 
- w tym dodanie przejazdów rowerowych na wskazanych przejściach dla pieszych.
- dogodnego, zgodnego ze standardami rozwiązania skrzyżowania przy Pomniku Lotnika
 
3. Dokończenie brakującego odcinka DDR u zbiegu ulic Wołoskiej i Racławickiej, w tym:
 
- wybudowanie brakującego odcinka drogi rowerowej pomiędzy  (X)Wołoska/ Racławicka, a    (X)Wołoska/Konstruktorska.
 
- wymiana nawierzchni na pozostałej części drogi dla rowerów na ulicach Wołoskiej i Boboli na asfaltową.

- dodanie przejazdów rowerowych na przejściach dla pieszych na ulicy Wołoskiej i Racławickiej.

- stworzenie śluzy rowerowej która pozwalała by z (X) Wołoska/Racławicka pojechać na wprost w ulice Odyńca (za postulowanym przejazdem na pasie do jazdy na wprost).
 
Wymagane odstrzelenie osób, które chcą poszerzenia tej ulicy, na której rzekomo tworzą się korki  ;)
 
4. Stworzenie obustronnych pasów rowerowych w jezdni na całej długości ulicy Jana Pawła Woronicza. Na odcinku między Puławską a Niepodległości nie wymaga to wprowadzenia zakazu parkowania, tylko poprowadzenia  pasa rowerowego obok miejsc parkingowych, tak jak w innych miastach.
 
 
Poza tym z Niepodległości, Sasanki i Marynarską przydałoby się coś zrobić, dokładniej pasy rowerowe wytyczyć, ale jeszcze nie  analizowałem takiej możliwości.   
 
Czekam na dalsze pomysły.
Tomek

Raffi:
Sasanki i Marynarska to raczej nie pasy rowerowe, a drogi rowerowe, pewnie po części dałoby się wykorzystać drogi techniczne po bokach (miejscami są). Na pasy rowerowe tam jest zbyt duży i ciężki ruch IMO. Nawet mnie nie jedzie się tam komfortowo jezdnią.

Poza tym muszę sprawdzić gdzie kończy się Mokotów, bo mam wrażenie, że Żwirki i Sasanki to już Ochota jest... muszę sprawdzić. Ty też lepiej sprawdź ;)


Na pewno zabrakło mi kilku rzeczy w Twojej liście:

-Mokotów ma mnóstwo małych uliczek, często można nimi ominąć arterie. Gdyby tylko uspokoić tam ruch...

-DDR na Puławskiej kończy się przy Dolnej, a później kolejny odcinek jest od Spacerowej. Załatanie tej luki po wybudowaniu DDR na Waryńskiego (być może w tym roku) da świetny i CIĄGŁY ciąg do samego centrum Wawy.

-Wisłostrada i szlak Wisły - pomiędzy Poniatowskim a Siekierkowskim jest nieciągłość - załatać, koszty nie będą duże, bo miejsce jest i nie trezba dotykać żadnej sygnalizacji. Można przy okazji zrobić remont chodnika, bo ma chyba z milion lat (a przynajmniej na tyle wygląda).

-ulica Agricoli w obecnym stanie zagraża zdrowiu i życiu rowerzystów. Minimum to załatanie dziur. Ale tej ulicy przydałby się remont kapitalny.

-połączenie odcinków ciągu pieszo-rowerowego przy Dolince. Brakuje "tylko" przejazdów przez skrzyżowania. Choć to było już w postulatach Ursynowa.

-problem jest też, gdy chce się rowerem przejechać z "dołu" na "górę" Mokotowa. Żadna z ulic przecinających skarpę Wiślaną nie ma żadnych rozwiązań prorowerowych. To straszna bariera, dla wielu mniej wprawnych wręcz nie do pokonania! A nikt mi nie powie, że na Spacerowej nie ma miejsca na pasy rowerowe lub ścieżkę.

-Mokotów to szkoły. SGH, SGGW, UW, Polibuda, akademiki. Przydałyby się parkingi rowerowe pod tymi instytucjami.


Tyle pomysłów na szybkiego.

qwerJA:

--- Cytat: Raffi w 09 Mar 2012, 07:58:54 ---Sasanki i Marynarska to raczej nie pasy rowerowe, a drogi rowerowe, pewnie po części dałoby się wykorzystać drogi techniczne po bokach (miejscami są). Na pasy rowerowe tam jest zbyt duży i ciężki ruch IMO. Nawet mnie nie jedzie się tam komfortowo jezdnią.

Poza tym muszę sprawdzić gdzie kończy się Mokotów, bo mam wrażenie, że Żwirki i Sasanki to już Ochota jest... muszę sprawdzić. Ty też lepiej sprawdź ;)

--- Koniec cytatu ---
 
Wiem jakie są granice Mokotowa, mówiąc o Żwirkach miałem na myśli, wschodnią stronę jezdni, omija się nią mnóstwo sygnalizacji, poza tym tam brakuje również chodnika.
Inna sprawa że Pomnik Lotnika to już Filtry, ale bez tego DDR nie ma sensu, więc konieczne jest zrobienie tego razem, i trzeba o tym wyraźnie wspomnieć.
 

--- Cytat: Raffi w 09 Mar 2012, 07:58:54 ---

Na pewno zabrakło mi kilku rzeczy w Twojej liście:


-Wisłostrada i szlak Wisły - pomiędzy Poniatowskim a Siekierkowskim jest nieciągłość - załatać, koszty nie będą duże, bo miejsce jest i nie trzeba dotykać żadnej sygnalizacji. Można przy okazji zrobić remont chodnika, bo ma chyba z milion lat (a przynajmniej na tyle wygląda).
--- Koniec cytatu ---

Prawda


--- Cytat: Raffi w 09 Mar 2012, 07:58:54 ---
-Mokotów to szkoły. SGH, SGGW, UW, Polibuda, akademiki. Przydałyby się parkingi rowerowe pod tymi instytucjami.

--- Koniec cytatu ---
Akurat SGGW ma dobry system parkingów rowerowych. Na terenie SGH też jest parking z wyrwikółek (pewnie dobrze im z tym), zresztą pod SGHem, to tak naprawdę trzeba przede wszystkim ucywilizować parkowanie samochodów, wprowadzić strefę płatnego parkowania i przegonić płatnych przepychczy z parkingu, oraz pododawać słupki w kilku miejscach z drugiej strony ulicy, ale to już inny temat.

Trupek:
Tak poza tematem - gdzie na Mokotowie jest SGGW?

qwerJA:

--- Cytat: Trupek w 09 Mar 2012, 11:30:41 ---Tak poza tematem - gdzie na Mokotowie jest SGGW?

--- Koniec cytatu ---
Koło SGH, jeszcze wszystkiego tam nie wynajmują, ale faktycznie z Raffim mieliśmy chyba co innego na myśli  :D
Poza tym, o stojakach napisałem w punkcie pierwszym ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej